maandag, november 16, 2009

410. Agenda: Donderdagavond 19 november - Bijlmerparktheater - Vitamine V van vaderschap - Op zoek naar vaderschap - Internationale Dag van de Man -

Amsterdam - Zuidoost - Met rapper Kempi praten over vaderschap

Het vaderschap als voorrecht staat komende donderdag centraal tijdens een bijeenkomst van de organisatie Vitamine V in het Bijlmerparktheater. Rapper Kempi en Robert Coblijn van Bijlmerstyle praten dan over het vaderschap op jonge leeftijd. Roy Groenberg en Waldi Neijhorst spreken daarna over de rol van oudere vaders. Het programma begint om 19.00 uur.

donderdag 19 november tussen 18.00 en 22.00
tussen 18.00 en 19.00: Buffet.
Om 19.00 start het programma.

grote zaal van het Bijlmerparktheater


http://www.bijlmerparktheater.nl/image/gebouw.jpg

BIJLMER PARKTHEATER
Anton de Komplein 240
1102DR AMSTERDAM
T. 020 3113930 (kassa)
T. 020 3113933 (algemeen)
info@bijlmerparktheater.nl

PERSBERICHT 12-11-2009

Het platform Vitamine V vindt vaderschap een voorrecht!

Vitamine V start in Amsterdam Zuidoost op een ontspannen manier de zoektocht naar de verhalen en de dialoog rondom vaderschap.


Op donderdag 19 november aanstaande – op de Internationale Dag van de Man - openen 2 generaties vaders de dialoog rondom vaderschap in het Bijlmerparktheater.

Op donderdag 19 november tussen 18.00 en 22.00 vindt de eerste officiele editie van Vitamine V plaats in samenwerking met Stadsdeel Zuidoost. In de grote zaal van het Bijlmerparktheater zullen er twee ronde tafelgesprekken plaatsvinden. Aan de jonge-vader tafel in ieder geval rapper Kempi en Robert Coblijn (Bijlmerstyle) en gesprekleider Oliver Luxenburg. Kempi laat ook een nummer horen van zijn nieuwste album, Du Zoon. Aan de senior-vader tafel zitten onder anderen Roy Groenberg en Waldi Neijhorst. Na elk tafelgesprek krijgt het aanwezig publiek de gelegenheid om te reageren.

VITAMINE V streeft naar het creëren van een gemeenschap waarin een open en eerlijke
dialoog wordt gevoerd rondom vaderschap. Deze dialoog moet de basis zijn voor een betere levenskwaliteit van ouders en kinderen van nieuw-Nederlandse komaf.

VITAMINE V is een open platform dat opereert in samenwerking met bestaande organisaties en platforms. Door middel van incidentele en structurele acties wil Vitamine V de dialoog rondom het vaderschap in de diverse gemeenschappen in Nederland bespreekbaar maken.

VITAMINE V is bedoeld voor nieuw-Nederlandse vaders, moeders, kinderen en ‘vaders to be’

VITAMINE V is een project van Orville Breeveld

donderdag 19 november tussen 18.00 en 22.00 tussen 18.00 en 19.00: Buffet. Om 19.00 start het programma.
grote zaal van het Bijlmerparktheater

---------------------


Kempi - Du Zoon - Door dik en dun van het nieuwe album van kempi

YouTube - Kempi - Du Zoon - Door dik en dun + songtekst -
KIVVAAA
http://www.youtube.com/watch?v=YfNrqO09cyI

Ik heb het nooit meer gezien, want je zit nog in de bere
Papa is een mama papa is ...
want papa loopt te liegen en is niet altijd eerlijk
loop mama te bedriegen, ja I did it
denk niet altijd na over dingen dat ik doe
de gedachte dat ik jouw krijg maakt me soms bedroefd
hoe kom ik hier vanaf? 't Is niet jij die het doet
't is papa die het denkt maar jij die het voelt
Ik, Jij en je mama zet de schuld maar op mij
Fuck iedereen want ik ben jij

Ik kan niet altijd bij je zijn maar weet dat ik daar voor ben
Ik en je mama gaan niet altijd door één deur
Maar m'n deur staat altijd voor je open jeweet
want jij bent mijn zaad, de rede van mijn zoon
bel je papa op en papa laat ze komen, yeah

Weet dat ik er voor je ben
En dat je altijd welkom bent wanneer dan ook
Weet dat ik er voor je ben
Ik zal er altijd voor je zijn door dik en dun

Na je geboorte lag je in m'n armen
Je scheen in m'n face, lamp, m'n hart stond stil
Ik hoorde ff niks
Daar was mijn kind, mijn bloed, m'n flesh yes
Zo schriel, zo lief ...
Ik ben op zoek naar lucht, dan gado ... new breath
Ik kus m'n boy, kijk em aan en zeg Jahvensly
Jij bent het heden, jij bent de toekomst
Je hoeft alleen te bellen en weet dat ik naar je toekom
Het leven is zuur ...
Ik ben altijd in de buurt, want jij bent m'n alles
Bel me en ik kom, voor jou maak ik en voor jou ga ik dood
Ik zweer het op de Bijbel en de vader van de zoon
Niet ik, maar de vader van de zoon

Weet dat ik er voor je ben en
Dat je altijd welkom bent wanneer dan ook
Weet dat ik er voor je ben
Ik zal er altijd voor je zijn door dik en dun

Papa is vaak weg van huis, maar als ik terugkom zie ik jou weer thuis
Bij mama aan de fles, geen flauw benul van papa's succes
Niet dat het nodig is maar papa is een ster
En vele praten slecht over mij
Maar jij weet dat papa zo goed voor jou is en soms een boek leest
Het beste met je voorheb en het beste wilt geven
Al heb papa soms geen lijn in z'n leven, geen structuur
Want de liefde die ik krijg is net niet puur
Het leven is zuur, ... no spang
Ik ben altijd in de buurt, want jij bent m'n kleine
De zoon van de zoon, voor jou maak ik en voor jou ga ik dood
Ik zweer op de Bijbel en de vader van de zoon

Weet dat ik er voor je ben en
Dat je altijd welkom bent wanneer dan ook
Weet dat ik er voor je ben
Ik zal er altijd voor je zijn door dik en dun
Door dik en dun
Kom maar hier, hier bij mij
Kiss me bon, voel je vrij
Kom maar hier, hier bij mij
Wees niet bang, voel je vrij

Weet dat ik er voor je ben en
Dat je altijd welkom bent wanneer dan ook
Weet dat ik er voor je ben
Ik zal er altijd voor je zijn door dik en dun
Door dik en dun

Geen opmerkingen:

Een reactie posten